ToInfo.pl - portal edukacyjny i ogólnotematyczny

1 lutego 2021

Chodzenie z kijkami - sport przełamujący rutynę w odchudzaniu.

Chodzenie z kijkami - inaczej nordic walking to wbrew pozorom stara forma sportu, która względnie niedawno zyskała wielką sympatię. Chociaż jego stopień trudności wydaje się prosty, nie oznacza to, że korzyści płynące z jego uprawiania są małe - wręcz przeciwnie. Nordic walking to niezwykle uniwersalna i przyjazna dla ducha i ciała aktywność, którą mogą uprawiać niemal wszyscy, zwłaszcza osoby, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów. Jeśli jesteś ciekaw jakie rezultaty w odchudzaniu daje chodzenie z kijkami i jak ćwiczyć by nordic walking spalał zbędne kalorie, przeczytaj ten artykuł, który odpowiada na najważniejsze pytania.

  • Nordic walking to przyjemna aktywność, która bardzo przyczynia się do spalania kalorii. 1-godzinne chodzenie z kijkami to aż 400 spalonych kcal!  
  • Ustalając ile km dziennie nordic walking powinien być praktykowany, żeby przyniósł konkretne efekty i korzyści dla zdrowia, należy dostosować czas aktywności do naszej formy i możliwości. Optymalny dystans spacerów dla początkujących to 5 km dziennie
  • Aby chodzenie z kijkami przyniosło jak najlepsze efekty, ważna jest prawidłowa technika kroków i odpowiednio dobrane kijki do wzrostu.

Nordic walking - kalorie 

Planując proces odchudzania, największe zainteresowanie budzi liczba kalorii, jaką musimy spalić, aby dzięki deficytowi kalorycznemu pozbyć się zbędnych kilogramów. Chodzenie z kijkami przyczynia się do niego bardziej niż chodzenie bez kijków, ponieważ angażuje nie tylko dolne, ale i górne partie ciała. Warto podkreślić, że jest to bezpieczna forma rzucania kilogramów nawet dla osób z bardzo dużą nadwagą, ponieważ odciąża stawy biodrowe, kolanowe oraz ścięgna. Ile kalorii można spalić podczas godzinnego marszu nordic walking? Wszystko zależy od naszej wagi i przebytych kilometrów. Średnio podczas godzinnego spaceru spala się od 400 do 500 kalorii.

Nordic walking - ile km dziennie należy przebyć? 

Aby uzyskać jak najlepsze efekty wynikające z chodzenia z kijkami, należy ćwiczyć codziennie, lub przynajmniej co drugi dzień. Idealną liczbą przebytych kilometrów każdego dnia to 5 - 6 km. Początkujący jednak powinni zacząć od lżejszych tras liczących 2-3 km. Należy pamiętać, że w uprawianiu nordic walking ogromne znaczenie ma technika. Nawet jeśli będziemy ćwiczyć regularnie, pomijając prawidłowe zasady stawiania kroków i kijków, efekty chodzenia z kijkami będą o wiele mniejsze. Chcąc prawidłowo uprawiać nordic walking, należy chodzić luźno i naturalnie, stawiając kroki od pięt, po których odbijamy się palcami. Kijki powinny być skierowane do tyłu pod kątem 45 stopni. Powinno się je wbijać w połowie długości między jedną a drugą stopą. Po wbiciu kija staw łokciowy należy prostować, a kij puszczać od razu po odepchnięciu.

Reasumując, chodzenie z kijkami to bardzo przyjemny sport, który może znacznie przyczynić się do utraty wagi. Ze względu na jego lekką formę i tani sprzęt do jego uprawiania, mogą z niego korzystać niemal wszyscy. Zaczynając swoją przygodę z nordic walking warto zaczynać od lżejszych tras 2-3 km, żeby dobrze przygotować swoje ciało do dłuższych dystansów. Dodatkowo można umilić sobie spacery ulubioną muzyką, nowymi trasami lub obecnością bliskiej osoby. A jakie są minusy? Chyba tylko pogodowe.

Powiązane artykuły:

1 lutego 2021
Chodzenie z kijkami - sport przełamujący rutynę w odchudzaniu.

Chodzenie z kijkami - inaczej nordic walking to wbrew pozorom stara forma sportu, która względnie niedawno zyskała wielką sympatię. Chociaż jego stopień trudności wydaje się prosty, nie oznacza to, że korzyści płynące z jego uprawiania są małe - wręcz przeciwnie. Nordic walking to niezwykle uniwersalna i przyjazna dla ducha i ciała aktywność, którą mogą uprawiać niemal […]

Czytaj dalej
ToInfo.pl - portal edukacyjny i ogólnotematyczny

ToInfo.pl - portal edukacyjny i ogólnotematyczny poświęcony interesującym artykułom na temat biznesu, nauki, rozrywki, edukacji i dużo więcej.
 
Adres redakcji:
ul. Domaniewska 28
02-672, Warszawa
[email protected]+48 660 220 006
Projekt i wykonanie: ©2021 
Skyrate - Agencja marketingu internetowego